CRYO-DRIVE™, die proprietäre Durchbruchstechnologie von Castle, integriert einzigartige Software und dedizierte Hardware, um die Hitze zu reduzieren und die Leistung dramatisch zu steigern. Tausende Male pro Sekunde minimiert die XLX2-Software die Zeit, die die elektrischen Komponenten für die Erzeugung von Wärme aufwenden. Diese Software-Fortschritte arbeiten parallel zu einem offenen Gehäusedesign, das einen erhöhten gerichteten Luftstrom zur Kühlung kritischer Komponenten ermöglicht. Mit der Kombination aus einem neuen 50-mm-Lüfter und einem geschmiedeten elliptischen Flossenkühlkörper maximiert der XLX2 den Luftstrom im gesamten System und bringt die thermische Leistung auf ein ganz neues Niveau. Die Ergebnisse sind mehr Power-Handling, kühlere ESC-Temperaturen und längere Laufzeiten und für eine ultrahohe Leistung.
HINWEIS: Aufgrund der hohen Leistung des XLX2 müssen Sie Batterien und Anschlüsse in geeigneter Grösse verwenden. Wir empfehlen einen Anschluss von mindestens 150 Ampere für den XLX2; Beispiele sind Castle 6,5 mm polarisiert, EC8 und QS8. VERWENDEN SIE NICHT XT90, Traxxas, EC5/IC5 oder andere Anschlüsse, die unter 150 Ampere kontinuierlich sind.
Sie können den ESC leicht für jeden Fahrzustand optimieren, von zerklüftetem Gelände über glatten Bürgersteig bis hin zu den Gefahren von Fels und Kies. Erstellen, speichern und laden Sie Setup-Profile über die Castle Link Programming Suite auf Ihrem Windows™-PC oder drahtlos mit dem Komfort des neuen B-Link™ Bluetooth™-Adapters und der Castle Link-App für Android oder iOS herunter.
Zusätzliche Tuning-Flexibilität erwartet Sie mit On-the-Fly-Anpassungen von Ihrem Sender über das Hilfskabel. Verbinden Sie einfach das weisse Signalkabel mit einem offenen Funkkanal und aktivieren Sie die Funktion in Castle Link, indem Sie auswählen, welche Hilfsfunktion Sie verwenden möchten. Greifen Sie auf Programmierparameter wie Drehmomentregelung, Max Brake oder Max Throttle zu.
Die Kombination des Mamba XLX2 mit dem Castle 4-POLE 12-SLOT SENSORED 1721-1260KV ermöglicht es schweren Hochgeschwindigkeits-Rigs, kontrollierbare Low-End-Bereiche zu erleben, ohne auf Leistung, Schlag oder Geschwindigkeit zu verzichten. Der SmartSense™-Modus verwendet die Sensoren des Motors, um den Motor zu starten, um einen reibungslosen Start, ein hervorragendes Drehmoment und eine Fahrbarkeit mit niedriger Geschwindigkeit zu gewährleisten. Sobald sich der Motor dreht, wechselt er nahtlos in den ultraeffizienten sensorlosen Modus von Castle. Sie werden mehr Energie in den Boden bringen, wo er sein sollte, anstatt ihn durch Rohwärme und Drehzahlen zu verschwenden.
MAMBA XLX2 FEATURES:
- Eingangsspannungsbereich 3S-8S LiPo (33,6 V max)
- Sensorlose, SmartSense™- und Brushed-Laufmodi
- Leistungsstarke integrierte 20A Peak einstellbarer BEC (5,25V-8.0V)
- Die CRYO-DRIVE™-Technologie minimiert die Zeit, die die elektrischen Komponenten des ESC für die Erzeugung von Wärme aufwenden, was zu einer verbesserten thermischen Leistung während des teilweisen Drosselbetriebs führt, bei dem der Grossteil des Fahrens stattfindet.
- ESC ist in einem robusten CNC-Aluminiumgehäuse untergebracht und in wasserdichtem Epoxid vergossen, um die Elektronik zu schützen und eine effiziente Wärmeübertragung zu fördern.
- Premium geschmiedeter Kühlkörper mit elliptischen Flossen für überlegenen Luftstrom und erhöhte Wärmeableitung
- Übergrosser, werkseitig ausgestatteter, thermisch gesteuerter 50-MM-Lüfter
- Kompatibel mit S.BUS2 Telemetry Link und Futaba T4PX, T7PX und T7PXR Sendern
- Befestigungslöcher in der Unterseite des Aluminiumgehäuses zur Befestigung an Ihrem Fahrzeug
- Wasserdichtes Design für alle Wetterbedingungen
- Datenprotokollierungsfunktion zur Erfassung und Aufzeichnung von Leistungsdaten von Ihrem Fahrzeug
- Zusätzliche Drahtfunktionalität für "on-the-fly"-Anpassungen mit Ihrem Sender
- Akustische Warnungen zur einfachen Diagnose häufiger Probleme wie Motorübertemperatur und Niederspannungsabsage
- Bequeme Senderprogrammierung für sechs gängige einstellbare Einstellungen, einschliesslich Abstellspannung und Zugbremse
- Einfaches Tunen und Aktualisieren von ESC mit USB- und Bluetooth™-Programmieroptionen
- Castle Link USB-Programmierkit (Gutschein im Lieferumfang enthalten)
- Optionale Smartphone-basierte Programmierung mit dem B-LINK™Bluetooth-Adapter (separat erhältlich und Castle Link alle im Google Play oder Apple App Store erhältlich)
- Stolz entworfen und hergestellt in Olathe, KS USA und mit 1-Jahres-Garantie von Castle Creations
MOTORISCHE EIGENSCHAFTEN:
- 4-POL 12-SLOT-Sensor-Design, das eine aussergewöhnliche Effizienz bietet und weniger Wärme erzeugt
- Proprietäre Statorwicklung erzeugt einen geringen internen Widerstand für einen kühler laufenden Motor
- Zwei Sensoranschlüsse, um eine optimale Installation in Ihrem Grossfahrzeug zu gewährleisten
- Übergrosse NMB-Lager und Vibrationsdämpfungssystem sorgen für die längste mögliche Lagerlebensdauer
- Hochfeste, hochtemperatur-Neodym-Sintermagnete in Kombination mit einer hochfesten Kevlar-Verpackung sorgen dafür, dass die Integrität des Rotors bei rauen Laufbedingungen und hohen Drehzahlen nicht beeinträchtigt wird.
MAMBA XLX2 ESC KOMMT MIT:
- Mamba XLX2 ESC
- 1721-1260kv Sensorloser Bürstenmotor
- 300 mm direkt verbinden Sensordraht
- Mamba-Abziehbilder
- Mamba XLX2 Kurzanleitung
- Staubabdeckung des Sensoranschlusss
- Gutschein für kostenlosen Castle Link USB
Product Use Statements | |
---|---|
Calibration: | Individual transmitter signals for neutral, full throttle, and full brake vary. You must calibrate your Castle ESC so that it will operate effectively with your transmitter. Anytime the ESC is powered up with a new transmitter or with different throttle channel settings, it will need to be calibrated to the transmitter’s throttle settings. The ESC may also need to be calibrated after updating to new software via Castle Link. |
Input Voltage: | Applying voltages higher than 33.6V will cause irreparable damage to your Mamba XLX2 controller; DO NOT RUN HV CELLS (above 4.2v/cell) WHEN RUNNING AT MAX CELL COUNT (8s). This will exceed the 33.6v rating and will damage the ESC and not be covered by the warranty. |
Battery Capacity Minimum: | The Mamba XLX2 is a high-performance controller; you must use high-discharge cells in your high-performance application to ensure vehicle performance. Recommended battery capacity is 5000mAh. We recommend using 50C continuous discharge or higher LiPo batteries. |
Wiring and Soldering: | High strand count silicone coated copper wire is essential with higher power electric power systems. Castle Creations' wire is lower resistance than the same diameter of solid copper, meaning more power gets from the batteries to the motor with less wasted as heat. The ultra-high strand count and silicone coating means the wire is very flexible which prevents work hardening and breakage with use. |
Connector Ratings Minimum: | The Mamba XLX2 requires the use of connectors designed for 150+ amps continuous. Ex. Castle 6.5mm polarized or 8mm bullet. |
Motors: | The Mamba XLX2 is capable of handling incredible amounts of power, your motor must also be up for the task. Always run your motor within the manufacturer’s specs. Monitor motor, battery, and controller temps carefully and never let the motor get above 200° F. Excessive heat in the motor can damage the motor, the Mamba XLX2, and the batteries. Always double check that all connections are tight and secure before each use. Motor and battery bullet connectors will loosen up over time from vibrations, g-forces and use. A loose connector will cause increased resistance, this can lead to arcing or stress on the electronics and lead to failure. |
Gearing: | If you change your vehicles gearing, motor, or battery, check your motor, ESC and battery temperatures often on the first run. If components get too hot, increase the spur size, reduce the pinion size, or reduce the pack voltage. |
Castle Link Settings: | During the optimization of your setup it is critical to check motor and ESC temperatures after making adjustment. The heat limit threshold for Mamba XLX2 ESC is 200° F and Castle motors is 200° F. We recommend the use of the data log as you progress with the feel and power of the vehicle. You will be able to record real-time data such as motor RPM, battery current and voltage, ESC and motor temperature, throttle input, and more. Download and analyze the collected data via Castle Link and make adjustments to maximize both performance and battery life. |
AUX Wire: |
The AUX wire allows you to adjust a setting “on-the-fly” using an auxiliary channel on your receiver. The AUX wire function is disabled by default and is programmable via Castle Link. Plug this wire into the auxiliary (#3/#4) channel on your receiver.
|
Operating Environment Considerations: |
Although Mamba XLX2 is waterproof, it is not intended for operation while completely submerged in liquid. Always rinse the ESC and motor with clean water after exposure to corrosives or dirt. While the motor and controller may be waterproof, we suggest users confirm that the rest of their vehicle, including the batteries, servos, radio and chassis are also waterproof before exposing them to liquids of any kind. **The cooling fan must be removed prior to driving in wet conditions. It is not waterproof. |
ESC Specs | |
---|---|
Application Guidelines: | 1:5th Scale vehicles weighing up to 30lbs max with included 2028-800kv motor Vehicle Examples: Arrma Kraton 8s™, Arrma Outcast 8s™, Traxxas X-Maxx™. Note: Some vehicles may require aftermarket parts to allow ESC and/or motor fitment. Gearing recommendations: Traxxas X-Maxx 16 pinion/35 spur, Mod 1.5 OR 24 pinion/54 spur, Mod 1, up to 8s. Arrma Kraton 8s - 24 pinion/47 spur, up to 8s. Arrma Outcast 8s - 24 pinion/47 spur, up to 8s. |
Input Voltage Range: | MIN: 3S LiPo, MAX: 8S LiPo 33.6V |
Running Modes: | Sensored, Sensorless, Brushed and SmartSense™ when paired with a Castle 4-POLE 12-SLOT Sensored Motor. |
Brake: | Proportional |
Reversible: | Yes, but may be disabled for racing. |
On/Off Switch: | Yes, waterproof |
Cooling Fan: | Yes, factory equipped (50mm), fully removable** (See Product Use Statements) |
Size: | Length: 3.98” (101.2mm), Width: 2.49” (63.3mm), Height: 2.2” (55.8mm) |
Weight (with wires): | 13.1 oz (371g) |
Motor Connectors: | 8mm female bullets |
Items Needed for Operation: | The Mamba XLX2 requires the use of connectors designed for 150+ amps continuous, such as Castle 6.5mm polarized or CC BULLET 8.0MM |
Operating environment: | Waterproof design for all weather conditions (See Operating Environment Considerations) |
Programmability: | Fully programmable Castle feature set using Castle Link USB adapter (coupon for free link included in package) and freely downloadable Castle Link Windows software, or the Castle Link App and a B-LINK Bluetooth Adapter (sold separately). |
Telemetry Link Capable: | Yes, with Castle Creations Telemetry Link for S.BUS2 and Futaba T4PX, T7PX and T7PXR Transmitters. |
Tech Tips: | The Mamba XLX2 has threaded mounting holes on the bottom of the ESC. There are four M3 mounting holes with a maximum depth of 5mm; they are spaced 46mm wide and 40.2mm long. Use this template for assistance in alignment and screw hole positioning. Always double check that all connections are tight and secure before each use. Motor and battery bullet connectors will loosen up over time from vibrations, g-forces and use. A loose connector will cause increased resistance, this can lead to arcing or stress on the electronics and lead to failure. |
Motor Specs | |
Input Voltage Range: | Min: 3s LiPo Max: 8s LiPo (33.6v) |
Kv: | 1260 |
Max. RPM: | 45,000 |
Motor Size: | Diameter: 1.87” (47.6mm) at fins, 46mm at can. Length: 101.2mm |
Shaft Size: | Length: 22mm Diameter: 8mm |
Weight (w/wires): | 775.6 grams / 1.71 lbs. |
Mounting Hole Specifications: | M3 and M4 @ 25.4mm spacing |
Cooling Fan: | Optional, 011-0162-00, can fit two on the 1721 series |
Connectors: | 8.0mm male bullets on 8 gauge wire |
Items Needed for Operation: | N/A |
Product Use Statements: | Do not use mounting screws that extend more than 5mm into the front of the motor. Using too long of a screw can result in damage to the motor's windings and will not be covered by the warranty. Always double check that all connections are tight and secure before each use. Motor and battery bullet connectors will loosen up over time from vibrations, g-forces and use. A loose connector will cause increased resistance, this can lead to arcing or stress on the electronics and lead to failure. |
Application Guidelines: | See above in ESC specs. |
Max. Recommended Vehicle Weight: | Vehicles weighing less than 25lbs. |
Tech Notes: | Running modes: Sensorless and Sensored Water Resistant Design: The sensor board is coated with silicone conformal coating to protect the sensors from moisture. The sensor connections are not water resistant; water can cause signal loss which could result in loss of sensored capabilities. Castle recommended applying dielectric grease to the outside of the sensor wire connections after installation of the wire. Routine maintenance is recommended after running in wet conditions. Please refer to this document for running and maintaining motors in wet environments. |